Terug naar nieuws pagina
nieuws26/05

De zege tegen KVC Westerlo en een emotioneel afscheid op de Bosuil!

De laatste wedstrijd van het seizoen stond volledig in het teken van afscheid nemen op de Bosuil. Voor de aftrap werden Jan Vandenhouten, Brian Vandenbussche, Kobe Corbanie, Dennis Praet, Zeno Van Den Bosch en kapitein Vincent Janssen in de bloemetjes gezet door de club en het thuispubliek.

Vooral het afscheid van Vincent Janssen zorgde voor heel wat emoties in het stadion. De Nederlander sluit zijn periode bij The Great Old af na vier succesvolle seizoenen, waarin hij 74 keer wist te scoren en mee de landstitel, de Beker van België en de Supercup wist te winnen. Ook op het veld wilden de Reds het seizoen in schoonheid afsluiten. In een evenwichtige eerste helft kwamen beide ploegen moeilijk tot grote kansen, maar vlak voor rust sloeg Antwerp alsnog toe. Na een hoekschop van Daam Foulon bleef de bal hangen in de zestien, waarna Rein Van Helden het leer alert tegen de netten trapte: 1-0.

Na de rust kwam er meer ruimte in de wedstrijd. Alcocer probeerde het namens Westerlo, maar debuterende doelman Niels Devalckeneer hield zich knap recht bij zijn eerste officiële wedstrijd voor The Great Old. Kort na het uur kreeg ook Gyrano Kerk een warm applaus van de Bosuil bij zijn vervanging. Niet veel later zorgde invaller Fofana voor de beslissing. De Ivoriaan positioneerde zich uitstekend bij een hoekschop en kopte de bal via de grond voorbij Jungdal: 2-0.

In het slot van de wedstrijd volgde nog een bijzonder moment toen Vincent Janssen en Zeno Van Den Bosch onder luid applaus naar de kant werden gehaald. Zo kwam er een emotioneel einde aan een mooie avond op de Heilige Grond, waar Antwerp het seizoen afsloot met een overwinning en een passend afscheid voor enkele belangrijke gezichten van de club! De wedstrijd nog eens herbeleven? Bekijk hier de recap van deze speciale avond!

Tot volgend seizoen, Reds!

Hoofdpartners

PartnerlogoPartnerlogoPartnerlogoPartnerlogoPartnerlogo